INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky | ||||||||||||||
Pracovisko: Katedra počítačov a informatiky |
||||||||||||||
Kód predmetu: 26000639 | Názov predmetu: Dizajn a vývoj počítačových hier | |||||||||||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: Forma výučby: Prednáška, Cvičenie laboratórne Odporúčaný rozsah výučby (v hodinách): Denná forma štúdia (hodiny za týždeň): 2,2 Externá forma štúdia (hodiny za semester): ZS 26,26/LS 26,26 Metóda štúdia: Prezenčná |
||||||||||||||
Počet kreditov: 6 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: ZS, LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
3.rok LS | Informatika (INF_Bc_D_KM) Informatika (INF_Bc_D_en) Informatika (INF_Bc_D_sk) |
1. 1. 1. |
Kombinovaná Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 21% z 40%. testy, zadanie Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 31% z 60%. záverečný test, skúška Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Cieľom predmetu je naučiť študentov návrh a tvorbu počítačových hier. Študenti získajú ako teoretické tak praktické vedomosti v tejto oblasti a budú schopní navrhnúť herný systém aj po technickej stránke. Predmet pokrýva aj základné vedomosti z oblasti počítačovej grafiky a teórie hier, aby študent bol schopný tieto vedomosti využiť pri návrhu a implementácii hry. V závere sa predmet venuje aj tvorbe používateľského rozhrania hry a jej optimalizácii, testovaniu a aj praktickému nasadeniu. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. Počítačové hry - základné pojmy, súčasné trendy, existujúce platformy, klasifikácia hier, typy hier a hráčov. 2. Technické prostriedky herných systémov - vstupné a výstupné zariadenia pri hrách, hracie konzoly a platformy, pokročilé prostriedky na báze virtuálno-realitných technológií, projektovanie herných systémov po technickej stránke. 3. Teória hier - úvod, formalizácia problému, algoritmizácia problému, matematické základy pre teóriu hier. 4. Fázy vývoja hry a životný cyklus hier - preprodukčná, produkčná a postprodukčná fáza. Rámce MDA, DPE, FDD. 5. Návrh hry - prieskum trhu, Unique Selling Points (USP), Persona. Business model. 6. Pravidlá hier - tvorba a iterácia pravidiel hry, balans a učenie pravidiel. Analýza SWOT, incidenčná matica, matica aktivít. 7. Iteratívny vývoj hier - metóda RITE, rapídne prototypovanie a papierové prototypy. 8. Storytelling - emócie, prekvapenie, motivácia, writer-driven, writer-led, player-led. Estetika v hrách. 9. Herné rámce a enginy - Phaser, Unity, Godot. 10. Optimalizácia, testovanie a prezentovanie hry - optimalizácia a testovanie hier, metódy a postupy. Focus Groups, Quality Assurance (Bugfixing), User Experience, Playtesting. 11. Spätná väzba v hrách - pozitívna a negatívna spätná väzba, achievementy. 12. Game Design Document - metódy a postupy, tvorba manuálov. |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: 1. Jesse Schnell: The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition. 2019, CRC Press, ISBN 978-1138632059. 2. Tracy Fullerton: Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Fourth Edition. 2018, CRC Press, ISBN 978-1482217162. 3. Tracy Fullerton: Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Fourth Edition. 2018, CRC Press, ISBN 978-1482217162. 4. Michael C. Medlock: The rapid iterative test and evaluation method (RITE). Games User Research, First Edition. 2018, Oxford Press, ISBN 978-0192513922. 5. Crawford, Ch. : The Art Of Computer Game Design: Reflections Of A Master Game Designer; McGraw-Hill/Osborne Media, 1984{rev.2013, 81p., ISBN 0-88134-117-7. 6. Jaffal, Y. : A Practical Introduction to 3D Game Development; Bookboon publishing; 2014, 252p., ISBN 978-8740307863. 7. Wu, P. ; Game Programming; Global Text Project, 2014, 312p. |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: | ||||||||||||||
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu sa od študenta očakáva aktívna účasť na vzdelávacích činnostiach priamej výučby (prednášky, cvičenia), ako aj samostatné štúdium a samostatná tvorivá činnosť pri spracovaní semestrálnych projektov (zadaní) na stanovenú tému. Časová náročnosť: 8hod/týždeň. | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 869 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
25% | 42% | 26% | 4% | 2% | 2% | |||||||||
Zabezpečuje: doc. Ing. Branislav Sobota, PhD. Ing. Lenka Bubeňková doc. Ing. Emília Pietriková, PhD. |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2024 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||