INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky | ||||||||||||||
Pracovisko: Katedra počítačov a informatiky |
||||||||||||||
Kód predmetu: 2610091 | Názov predmetu: Systémy virtuálnej reality | |||||||||||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: Forma výučby: Prednáška, Cvičenie laboratórne Odporúčaný rozsah výučby (v hodinách): Denná forma štúdia (hodiny za týždeň): 2,2 Externá forma štúdia (hodiny za semester): 26,26 Metóda štúdia: |
||||||||||||||
Počet kreditov: 6 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
1.rok LS | Kyberbezpečnosť (KB_Ing_D_sk) Informatika (INF_Ing_D_sk) Informatika (INF_Ing_D_en) |
2. 2. 2. |
Prezenčná Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: 2609041 - Počítačová grafika | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 21% z 40%. 2 priebežné zadania Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 31% z 60%. kombinácia písomnej a ústnej skúšky Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Cieľom predmetu je poskytnúť študentom poznatky so zameraním na virtuálnu realitu, 3D počítačovú grafiku a pokročilé prostriedky rozhraní HCI. Študenti budú schopní pracovať s pojmológiou v tejto oblasti a získajú vedomosti o algoritmoch a technológiách v oblasti VR Predmet primárne preferuje najmä vizualizačné techniky vo väzbe na definíciu a formalizáciu virtuálneho priestoru vrátane transformácií s virtuálnymi objektmi. Z hľadiska modelovania sú ozrejmené vyššie techniky modelovania na báze NURBS a transformácií na báze quaterniónov. Vo väzbe na tieto záležitosti sú tu prebraté techniky realistického zobrazovania virtuálnych scén, riešenie kolízií a modelovania osôb. Študenti tak získajú vedomosti o celom virtualizačnom reťazci a budú schopní so systémami tohoto typu pracovať a aj technologicky navrhovať niektoré časti. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: • Virtuálna realita – história, pojmy, súvislosti a súvisiace technológie • Zmiešaná realita • Kolaboratívna virtuálna realita a XR • Vizualizačné podsystémy VR systémov a grafické architektúry • Virtuálny priestor a jeho dynamika • Priestorové zobrazovanie a stereoskopia • Pokročilé modelovanie virtuálnych objektov • Riešenie kolízií vo virtuálnych scénach • Modelovanie a vizualizácia osôb a prírody • Používateľské rozhrania a virtuálna realita |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: 1. Systémy Virtuálnej Reality / Branislav Sobota - 1. vyd. - Košice : Technická univerzita v Košiciach - 2021- ISBN 978-80-553-3944-3. 2. Kolaboratívna virtuálna realita a rozhrania systémov / Marián Hudák, Branislav Sobota - 1. vyd. - Košice : Technická univerzita v Košiciach - 2021. - ISBN 978-80-553-3974-0. 3. Virtual Reality 1.0 -- The 90's: The Birth of VR/ Ben Delaney, - 1.ed., Movement Publishing, - 2017, - ISBN 978-1513617039 4. Virtual Reality (The MIT Press Essential Knowledge series)/ Samuel Greengard, - 1.ed. - The MIT Press, - 2019, - ISBN 978-0262537520 |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: | ||||||||||||||
Poznámky: | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 766 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
28% | 28% | 26% | 10% | 4% | 4% | |||||||||
Zabezpečuje: doc. Ing. Branislav Sobota, PhD. Ing. Miriama Mattová |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2022 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||