INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky | ||||||||||||||
Pracovisko: Katedra počítačov a informatiky |
||||||||||||||
Kód predmetu: 26000645 | Názov predmetu: Metaprogramovanie | |||||||||||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: Forma výučby: Prednáška, Cvičenie laboratórne Odporúčaný rozsah výučby (v hodinách): Denná forma štúdia (hodiny za týždeň): 2,2 Externá forma štúdia (hodiny za semester): 26,26 Metóda štúdia: Prezenčná |
||||||||||||||
Počet kreditov: 6 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
1.rok LS | Kyberbezpečnosť (KB_Ing_D_sk) Informatika (INF_Ing_D_sk) Informatika (INF_Ing_D_en) |
2. 2. 2. |
Prezenčná Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 21% z 40%. zadanie, testy Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 31% z 60%. skúška Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Študent sa oboznámi s pokročilými vlastnosťami programovacích jazykov, ktoré umožňujú programom analyzovať a upravovať vlastnú štruktúru a kód. Naučí sa využívať rôzne formy metaprogramovania, reflexiu, atribútové programovanie, aspektovo-orientovaný prístup k programovaniu, generatívne programovanie. Tieto témy budú preberané v kontexte vedeckého výskumu ale tiež praktického vývoja softvérových systémov. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. Modularita v znovupoužiteľnosť pri vývoji softvéru. 2. Metaprogramovanie. 3. Reflexia a jej využitie. 4. Atribútové programovanie. 5. Definícia a spracovanie anotácii v jazyku Java. 6. Textové a syntaktické makrá a ich využitie. 7. Systémy typov a genetické typy. 8. Generovanie kódu a programovanie so šablónami. 9. Koncepcia aspektovo-orientovaného programovania. 10. Aspektovo-orientovaný jazyk AspectJ. 11. Prvky aspektu v jazyku AspectJ, bodové prierezy. 12. Aplikácia metaprogramovania pri vývoji softvéru. |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: 1. Ira R. Forman, Nate Forman: Java Reflection in Action, Manning 2004, ISBN 9781932394184 2. Ján Kollár, Jaroslav Porubän, Sergej Chodarev: Modelovanie a generovanie softvérových architektúr, elfa 2012, ISBN 978-80-553-1229-3 3. Martin Fowler: Domain Specific Languages, Addison-Wesley Professional 2010, ISBN: 978-0-321-71294-3 4. Ramnivas Laddad. AspectJ in Action, Second Edition, Manning 2009, ISBN 9781933988054 5. Krysztof Czarnecki, Ulrich Eisenecker: Generative Programming: Methods, Tools, and Applications, Addison-Wesley Professional 2000, ISBN 0201309777. 6. Vasian Cepa: Attribute Enabled Software Development: Illustrated with mobile software applications, AV Akademikerverlag 2012, ISBN 3639403819. |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: | ||||||||||||||
Poznámky: | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 376 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
26% | 16% | 18% | 16% | 11% | 13% | |||||||||
Zabezpečuje: prof. Ing. Jaroslav Porubän, PhD. Ing. Sergej Chodarev, PhD. |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2022 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||